What's up YOKO

急性骨髄性白血病 治療日記 -だってたべたいんだもん編ー

地固め療法(1) 24日目 熱と蛇の夢の関係

昨日は、母が広島から夜行バスに乗って来て、あれこれ持ってきて食べさせてくれましたが、熱が全然下がりませんでした。

22時に抗生剤を入れてもらった時も、0時に起きてトイレに行った時も、相変わらず39度の熱だったので、これは長期戦になるかもしれないと思っていたのですが、 朝の3時に目が覚めた時は「嵐が去ったな(*⁰▿⁰*)」感がありました。

 

そして、朝6時半頃、検温と血圧測定のためナースに起こされた時、私はディープに夢を見てました。

夢の中の兄は、蛇が大好きで、何匹もの小さい蛇を庭に放し飼いしていました。私は、母に「お願いだから、お兄ちゃんに蛇を飼うのをやめるように言って〜」と頼んでいました。兄は、面白がって、蛇を私の顔に近づけてきます。「お母さん、だからやめてって言ってー」と叫んだ頃に、検温と言われました。夢の中の兄は、なぜか海老蔵でした(°▽°)

 

そういえば、何年も前、インフルエンザにかかり、タミフルを処方され飲んだ日の夜、コブラの夢を見ました。              そのコブラは、斬新にも可愛いひまわり柄でした。

高熱が一気に下がる時、苦しみから解放される安堵感を感じます。私には、その安堵感と蛇の夢の間に、密接な関係があるようです。

そういえば、寛解導入で39-40度の熱が5日間続いた時は、ティムバートンの世界が頭の中に広がっていました。

 

My mom came from Hiroshima yesterday. She brought things for me to eat, but I still had a high fever.

When I had antibiotic around 10PM and waked up at 00AM, I still have a high fever. And I thought this will last longer than I expected. But when I waked up around three in the morning, I felt "its gone!" 

I was in the deep dream when the nurse came this morning. The dream was about my brother who love the snakes. We had so many snakes in the garden and I begged my mom for telling my brother to stop having snakes in the garden. In the dream, my brother was EBIZO(famous kabuki actor)

Years ago, when I had a flu with over 104F temperature, I had the dream of snake. The snake was Cobra with cute sunflower patterns. It seems I have snake dream when I'm release from the high fever. 

Oh, I remember my brain was full of Tim Burton world when I had a higher fever for 5 days last month.